Sunday, July 17, 2011

Sunset & Bokeh

Sunset>salah satu foto yang aku minat.Sunset ni aku snap atas jambatan seberang pintasan.Baru nak berjinak2.Ni lah hasilnya...











Petang semalam,aku berpeluang mengambil gambar bokeh.Lokasi tersangat lah jauh.Belakang rumah mak mertua aku.he he he...ni antara beberapa keping gambar yang sempat aku ambil dengan menggunakan D7000 Lense nikon AF 18mm-105mm.Hasilnya...nak ambik kau....

Tak sabar rasanya nak beli Lens Nikon 50 mm 1.4f...Kalau ada yang ni,jawabnya tak duduk diam la aku.Habis gambar serangga aku ambik.Gambar makro yg dihasilkan oleh lense ni sungguh marbeles.....duitttt!!!!!!!!aku nok beli lense...mana duit???????




Kesian kat beskal nih.Dah dapat gading bertuah,tanduk tidak berguna lagi.Kisahnya tayar bocor je,tapi kerana malas nak tukar tiub,dihumbannya dalam semak nih.ha ha ha...




ayam kapan adik ipar aku...ni kalau dapat aku tangkap sembelih,masak gulai,fuuuhhh...memang best la.Tapi lepas tu,adik ipar aku lak sembelih aku buat daging masak merah..sebab ni ayam kesayangan dia ni...




Aku tak tahu lak nama buah ni.Pak mertua aku ada bagitau semalam.Tapi aku dah lupa..Bengap sungguh la aku ni.Buah ni asalnya tak cantik pun kat luar.Tapi,dalam gambar bokeh ni,cantik la pulak.hahah...masuk bakul angkat sendiri..

No comments:

Post a Comment